maandag 15 februari 2010

Februari vind ik toch iets minder saai.
Ik weet niet precies hoe dat komt, misschien omdat het langer licht is. Er ligt nog steeds sneeuw, het is nog steeds koud, maar toch....
Het is carnaval, en het normale leven is totaal ontwricht. Je moet er toch niet aan denken om met dit weer in een raar pak de straat op te gaan! Met een glimlach, gepast mededogen en verbazing kijk ik het aan.
Gelukkig zijn er ook nog mensen die "gewoon" doen, en gaan sommige dingen wel door. Zoals verjaardagen: vorige week een feestje bij M., vandaag bij K. en volgende week nog 2 feestjes.
Op dit moment is mijn collega van "Avondje-Uit" op vakantie, en ben ik druk met telefoontjes van onze gasten, theaters bellen voor kaartjes en vrijwilligers mailen om de gasten te begeleiden.
Maar tussendoor heb ik tijd om te knutselen en te schilderen.
Voor een vriendin maakte ik een klein kistje, met als deksel een schildersdoekje.(13x18 cm.)
Het kistje heb ik ook zelf gemaakt. Bij de timmerwerkplaats in het dorp kun je gewoon binnenlopen. Daar hebben ze een heleboel zaag- en schuurmachines staan, en als je iets niet weet dan helpen ze je ook nog verder.
Een paar weken geleden heb ik met iemand uit het dorp een afspraak gemaakt om elke week een middag samen te gaan schilderen, want al mijn ontwerpen moeten nu maar eens op het doek gezet worden. Leuk om samen aan het werk te zijn, en het inspireert.

1 opmerking:

  1. nog even wat verder oefenen met je bouwwerken en je kan binnenkort je broertje komen helpen ! grote houten kistjes bouwen... maar dan zonder mooie versiering...

    BeantwoordenVerwijderen